Campaniile AdWords

Aveti servicii sau produse de calitate dar clientii nu va cunosc?

Fata de alte canale de comunicare (presa scrisa, televiziune sau radio) campaniile AdWords (reclamele care apar atunci cand cautam ceva folosind motorul de cautare Google) permit targhetarea cu precizie a audientei careia sa-i afisam reclama.

Publicitatea pe motoarele de cautare (Search Engine Marketing – SEM) este in acest moment cea mai performanta metoda de pulicitate folosita de majoritatea firmelor care investesc in marketing.

Sistemul este astfel construit incat nu platim decat in momentul in care cineva da click pe reclama noastra sau cand ne apeleaza, nu suntem taxati doar pentru ca a fost afisata (adica vorbim de un model Pay Per Click-PPC).

Despre setarea campaniilor AdWords

Pentru a afisa reclame pe motorul de cautare Google sau pe siteurile partenere care sunt inscrise in programul AdSense, trebuie sa va inregistrati in programul AdWords si apoi sa va creati o campanie care defineste modul si conditiile in care va aparea reclama dumneavoastra. O campanie Adwords este constituita in general din grupuri de anunturi, adica seturi de cuvinte cheie, reclame de tip text sau imagine si limite de licitare asociate fiecarui keyword (cuvant cheie).

Cuvinte Cheie

Reprezinta cautarile utilizatorilor pentru care vrem sa apara reclama noastra.Daca aceste cautari sunt identificate cu exactitate, vom avea o relevanta foarte buna a anunturilor, adica ne vom adresa numai utilizatorilor potential interesati de produsul / serviciile noastre si in acelasi timp vom obtine un scor de calitate mare, adica vom plati mai putin pentru fiecare click pe reclama.

Bugete AdWords

Bugetele zilnice

Reprezinta poate partea cea mai "sensibila" a unei campanii AdWords.

Din pacate, bugetul zilnic se poate defini doar la nivelul campaniilor si va fi folosit in comun de toate cuvintele cheie din acea campanie. Astfel, daca nu avem o campanie setata corect, putem ajunge in situatia in care tot bugetul este consumat de cuvinte cheie scumpe (cu un cost pe click foarte mare) sau care nu convertesc, iar cuvintele cheie performante nu se mai afiseaza din cauza ca nu mai exista buget.

Limitele de Licitare

Pentru fiecare cuvant cheie (cautare google) setat, atunci cand se produce o cautare folosind acest termen, Google ADWords realizeaza o "licitatie" luand in calcul toate campaniile care au definit cuvantul cheie respectiv. In functie de limitele maxime de licitare (Bid-ul), sunt alese in ordine descrescatoare anunturile care vor fi afisate. O limita prea mica poate avea ca efect pierderea tuturor licitatiilor si reclama noastra nu va aparea, sau reclama apare in pozitiile din partea de jos a paginii sau nu apare in prima pagina de cautare, ci in cele succesive. O limita prea mare va consuma bugetul din cateva clickuri, ceea ce nu este de dorit. O analiza corecta identifica bid-ul care converteste si de asemenea pozitia reclamei care converteste cel mai bine (nu intotdeauna prima pozitie este cea care converteste cel mai bine).

Anunturile

Anunturile reprezinta textul reclamei care este afisat atunci cand suntem selectati intr-o licitatie. Este un alt factor important in producerea unei conversii (adica transformarea unui click pe reclama in achizitionarea unui produs sau serviciu ofertat). Exista o vorba in "SEO" care zice:

"Poti aduce calul la rau dar nu poti sa-l faci sa bea apa."

Astfel, un mesaj gresit nu numai ca nu va convinge userul sa ne viziteze pagina, dar va avea ca efect indirect cresterea costului pe care-l vom plati pentru fiecare click (CPC).

DE ce este recomandat sa apelati la un specialist AdWords?

Nu spune nimeni ca nu va puteti administra singuri campaniile Adwords, dar veti observa ca de obicei bugetul se consuma prea repede, iar rezultatele nu sunt intotdeauna cele scontate. Aproape fiecare setare influenteaza conversiile si costul pe click. De aceea ceea ce economisiti administrandu-va singur campania, s-ar putea sa fie mai putin decat ce puteti pierde printr-o performanta scazuta a campaniei.

In medie, doar 3% din totalul cuvintelor cheie sunt cele care genereaza vanzari.

97% din cuvintele cheie pentru care licitati in AdWords nu fac decat sa va risipeasca banii si sa genereze click-uri irelevante ale unor utilizatori care nu sunt interesati de produsele sau serviciile dumneavoastra.

Pentru a gestiona corect o campanie Adwords trebuie sa va asigurati ca urmariti performanta fiecarui cuvant cheie.